torsdag 4. juli 2019

Er det lurt å trene når man føler seg slapp?

Jeg har ikke noe legebakgrunn , men tenkte jeg skulle prøve ut dette i går da jeg kom hjem fra jobb. Jeg var litt slapp etter dagen og vurderte om jeg skulle velge sofaen denne kvelden eller om jeg skulle ta en tur i skogen.

Det ble så at jeg valgte det siste. Jeg var fremdeles litt slapp da jeg gikk ut av bilen  , men jeg hadde pakket sekken og var klar for litt mosjon.

I begynnelsen av turen kjente jeg mye på slappheten fremdeles. Det regnet også litt , så jeg måtte gå under noen trær når jeg skulle sjekke mobilen om hvor jeg var i forhold til målet. Målet var en av kommunens turposter. Da det var 100 meter igjen til målet kjente jeg at formen ble bedre. Gleden av å ha nådd fram til målet og dermed sanket 2 nye trimpoeng var stor. Jeg kom fram dit jeg skulle og tok fram saft og sjokolade.

Jeg stod en stund inne i skogen før jeg satte kursen tilbake etter at sjokoladen var fortært og saften drukket .

På veg hjem var formen mye bedre. Jeg satte meg i bilen og kjørte hjem . Da jeg kom hjem og etter å ha tatt en dusj og smurt noen brødskiver,  så var jeg overbevist om at det å ikke ha valgt sofaen i dag var en riktig beslutning.

Så denne gangen ble konklusjonen at jeg ikke burde ha valgt sofaen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar